Продавець Мир Шин - интернет магазин автомобильных шин и дисков розвиває свій бізнес на Prom.ua 6 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
76 відгуків
Мир Шин-интернет-магазин легковых шин и дисков
Кошик

Маркування колісних дисків

Маркування колісних дисків
  • Маркування колісних дисків

Якщо Ви бажаєте поміняти диски на своєму автомобілі, то Вам необхідно знати декілька важливих речей для правильного вибору. Розглянемо маркування автомобільних дисків. Всі диски мають стандартну маркування параметрів, незалежно від того, який це диск легкосплавний або сталевий.

Маркування колісного диска

 

Наприклад: 8.5Jx18 H2 5x120 ET20 d74.1

  • 8.5 – це ширина диску в дюймах (W);
  • 18 – це діаметр диску в дюймах (D);
  • 5x120 – це позначення кількості посадочних болтів і діаметра, на якому вони розташовані. Цей діаметр позначають ще як PCD, і він вимірюється в міліметрах. У нашому випадку кількість посадочних болтів рано 5 і PCD дорівнює 120 мм;
  • ET20 – виліт диска. Це відстань між привалочної площиною колісного диска (площина, якою притискається диск до маточини) і віссю симетрії диска (CL). Виліт (ЕТ) вимірюється в міліметрах. У нашому випадку він дорівнює 20 мм;

d74.1 ― діаметр центрального отвору, який вимірюється з боку прівалочной площині. Діаметр (DIA) вимірюється в міліметрах. В нашому випадку дорівнює 74.1 мм. Багато виробників легкосплавних дисків роблять DIA більшого діаметру, а для центрування на маточині використовують перехідні(центрувальні) кільця, що надійно фіксують диск, виключаючи можливість виникнення вібрацій.

 

 

У маркуванні присутні також і додаткові параметри J і H2, але вони цікаві тільки фахівцям.

  • J – таким чином позначається інформація про конструкції бортових закраїн обода диска. Бувають: J, JJ, K, JK, B, С і D.
  • H2 – позначення конструкції хампов. Хампы – це кільцеві виступи на посадкових полицях обода. Бувають: H, H2, FH, FH2, CH, EH2, EH2+.

Розглянемо більш детально кожен з параметрів маркування дисків

Думаю, що ширина і діаметр диска не вимагають додаткової розшифровки.

 

Як вже згадувалося вище PCD – це діаметр окружності, на якій розташовані кріпильні отвори (на картинці нижче він позначений червоною лінією).

 

PCD

 

При необхідності PCD можна розрахувати, вимірявши відстань між центрами найближчих отворів (це можна зробити звичайною лінійкою не знімаючи колеса з автомобіля). У дисків з чотирма кріпильними болтами PCD дорівнює відстані між центрами протилежних болтів.

При необхідності можна розрахувати PCD

 

Для обчислення PCD застосовуються наступні формули:

  • 3 отвори: PCD=X*1.154
  • 4 отвори: PCD=X*1.414
  • 5 отвори: PCD=X*1.701
  • 6 отвору: PCD=X*2
  • 10 отворів: PCD=X*3.326

 

 

 

УВАГА!

 

Оскільки отвори кріплення роблять з солідним допуском в плюс по діаметру, можна помилитися у виборі PCD, якщо він відрізняється від штатного на пару міліметрів.


Наприклад, на маточину з PCD 100x4 часто надягають колесо PCD 98x4 (98 мм від 100 на око не відрізниш). ЦЕ НЕПРИПУСТИМО. У цьому разі з усіх гайок (болтів або) лише одна буде затягнута повністю; інші ж отвори "поведе" і кріплення залишиться недотягненим або затягнутим з перекосом ― посадка колеса на маточину буде неповною. На ходу таке колесо буде "бити", крім того, не повністю затягнуті гайки будуть викручуватись самі собою.


Як ми вже говорили вище, виліт (ET) – це відстань між привалочної площиною колісного диска (площина, якою притискається диск до маточини) і віссю симетрії диска. Виліт коліс для будь-якої моделі автомобіля розраховується безпосередньо автовиробником. Відповідно, дотримання цього параметра при виборі диска є дуже важливою умовою його безпечного розташування в колісній арці. Допускається зміна вильоту не більше ніж на 5-7 мм

 

Виліт буває позитивний, нульовий і негативний.

 

Нульовий виліт означає, що привалочна площину колісного диска повністю збігається з його віссю симетрії.
Позитивний виліт: привалочна площину зміщена від осі симетрії в зовнішньому напрямку (грубо кажучи, у бік дороги, а не у бік кузова).
При від'ємному значенні вильоту колісного диска його привалочна площину, навпаки, зміщена в бік кузова. Звичайно негативний виліт можна виявити у дисків з дизайном у стилі «глибокої тарілки».


Російські шинники також використовують наступну класифікацію колісного вильоту:

  • маленький виліт: від 0 до 30;
  • звичайний виліт: від 30 до 45;
  • великий виліт: від 45 до 100;
  • негативний виліт: від -25 до 0.

 

УВАГА!


Параметри вильоту суворо регламентуються автовиробником і жорстко пов'язані з кінематикою підвіски. При його зміні різко змінюються навантаження. Наприклад, вважається, що при зменшенні вильоту на 50 мм навантаження на підвіску зростає в 1.5 рази. Простіше кажучи, колесо починає діяти як важіль, що особливо сильно проявляється в поворотах, коли зростають динамічні навантаження. Це пов'язано з тим, що закладене виробником співвідношення «лінія повороту – центр колеса» порушується, в результаті чого виникає негативне або позитивне плече обкату. Його вплив полягає в тому, що виникає додатковий момент, який необхідно компенсувати рульовим колесом. Підсумок – важкий кермо і непередбачуваність в поворотах. Ну і природно знос підвіски.

 

До вибору дисків треба підходити з усією отвественностью!

 

Інші новини